fredag 14 november 2008

Jag tror sjukhusen och Tradera har en del att prata om...

Förstå mig rätt nu, jag gillar verkligen Google. Jag använder deras mail, deras reader för att läsa nyheter och en hel uppsjö av bloggar samt lite andra av deras gedigna verktyg. Men ibland blir det bara så fel!

Jag tänker närmare bestämt på Googles Adword/Adsense system som bygger på att sno ord ifrån min mailkonversation ifrån Gmail och ge mig riktad reklam. Allting fint så här långt, så tillvida att jag faktiskt läser reklamen, vilket inte händer jätteofta. Just denna gång gjorde jag i vilket fall det och såg denna fina notis:



Ett påminnelsemail om att jag hade tid för att ge blod blev uppsnappat av Gmails reklamsystem och plötsligt blev Tradera första svenska sajt att sälja blod till bäst betalande.
Jag vet att ekonomin har hoppat på ett X2000 mot helvetet men att det var så här illa visste jag inte!

2 kommentarer:

Thomas sa...

ekonomin har fan inte råd att åka SJ-tåg.. Skulle tippa på att det blev en cykelfärd till helvetet faktiskt.. :) /Tompa K

Thomas W sa...

Hahaha :P