tisdag 24 november 2009

First Nordic Service Design Conference

Sitter nu på ett hotell i Oslo där jag ska delta på en konferens i tjänstedesign som pågår i dagarna tre.

Schemat är späckat med saker att se och titta på i tre dagar. Första dagen är en "business dag". Det är idag. Då ska vi lyssna till exempel Ericsson, Live|Work, Design Council och mina förhandsfavoriter Adaptive Path om vad de sysslar med inom tjänster och tjänstedesign.

Dag två är en workshop dag där ett flertal olika workshops körs parallellt, hoppas att man väljer någon bra!

Dag tre är kanske mest spännande, research dagen. Konferensartikel har skickats in och ska presenteras. Ska hålla en tjugo minuters presentation med tio minuters frågestund på det arbete som jag och några andra studenter har jobbat med.

Fyller år gör jag på samma dag också, känns inte som att jag har tid att tänka på det förrän jag har presenterat klart. Självklart är min presentation på slutet av dag tre, suck.

Inga kommentarer: