söndag 26 juli 2009

Spotify och auditiv terrorekonomi

Har ett längre tag varit en flitig användare av Spotify, gratis varianten.

Nu i dagarna fick jag dock nog av reklamvarianten av Spotify. Spotify vill verkligen att jag ska betala för spotify, annars hade de aldrig terroriserat mig med reklam om att byta till Spotify Premium. Reklamen kommer inte så ofta, även om den verkar komma bra mycket oftare på helgerna då man kanske använder Spotify mest. När reklamen väl dyker upp kommer den ofta jävligt olägligt eller är helt enkelt bara så jävla jobbig att lyssna på att man gärna vill sänka volymen eller stänga av allt. Spotify har ju däremot i sin evinnerliga visdom gjort så att reklamen pausar om man drar ned volymen. Tack så jävla mycket.

Droppen som fick bägaren att rinna över så att säga var när jag stod och diskade en dag och spelade schysst musik med rätt så hög volym (måste ju överrösta kranen och slamret från diskningen). Då slår reklamen igång för fulla muggar och toktanten på reklamen verkligen skriker ut i högtalarna om att hon är sjukt ledsen för att hon stör men att jag VERKLIGEN borde betala för spotify. Det var inte långt ifrån att det hade blivit porslinskatastrof i köket just då. Kroppen verkligen bad om att släppa allt och kasta sig över volymkontrollen i vardagsrummet.

Därför kände jag att 99 kronor i månaden är ett litet pris att betala för att slippa den auditiva terrorn. Vissa skulle kanske föreslå att jag sänker volymen istället men då finns det ju knappt anledning att lyssna på musik överhuvudtaget.

1 kommentar:

Anonym sa...

du vet väl att man kan mha proxy kan slippa reklamen gratis? :P
// Linus

http://www.nudeln.se/guide/spotify-utan-reklam-reklamfritt-gratis.asp